امروز :
جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :

برگزاری مراسم روز دانشجو

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین (ع)، روز چهارشنبه مورخ 98/9/13 مراسمی به مناسبت روز دانشجو در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت کلام الله مجید توسط قاری بین المللی خوزستانی، سید کریم موسوی  و همچنین پخش سرود مقدس ایران شروع شد و در ادامه جناب آقای دکتر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی در ابتدا با عرض تبریک این روز به دانشجویان و اساتید محترم  روز 16 آذر سال ۱۳۳۲ که موجب شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا شد، یادآورخروش اعتراض و مقاومت، عدالتخواهی و به ویژه مبارزات جنبش دانشجویی در برابر استبداد و استعمار است.

 

 

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حضرت حجت الاسلام موسوی فرد بیان کردند: دانشگاه امیرالمومنین (ع) یک دانشگاه ارزشی و انقلابی و ادامه دهنده راه حوزه های علمیه دانستند.

حضرت حجت الاسلام موسوی فرد در قسمت دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم صداقت برخی از مسئولین کشور این امر را یک منکر بزرگ دانست. إذا فسد الملک فسدت جنوده .وی با ذکر این حدیث نبوی فرمودند اگر مسئولین کشور به انحراف کشیده شوند این انحراف و فساد به سطح جامعه نیز کشیده می شود.

امام جمعه اهواز در ادامه بیان کردند ، هدف از برپایی انقلاب اسلامی را ایجاد بستر یرای رفتن مردم به بهشت دانستند و اگر انقلاب اسلامی این بستر را فراهم نکند چه نوع نظامی می تواند این بستر را فراهم کند.

در آخر ایشان عدم اجرای فرمایشات رهبری را باعث کند شدن  پیشرفت کشور دانستند و در موضوع برجام این موضوع را همگان شاهد بودیم و رهبری به مسئولین اجرایی در رابطه با مذاکره با آمریکاه تذکراتی را دادند و شروطی را برای اجرای توافق گذاشتند ولی متاسفانه هیچ کدام از این شروط اجرایی نشد و امروز بعد از گذشت 6 سال از اجرای آن توافق هیچ دستاوردی برای کشور حاصل نشد.

 

در پایان مراسم از خانواده مرحوم سردار شهابی عضو فقید هیئت امنا دانشگاه به جهت اهدا کتابخانه آن مرحوم به دانشگاه تقدیر به عمل آمد و همچنین دانشجویان ذیل الذکر در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی حائز رتبه های برتر شدند و از آنان نیز تقدیر شد.

دانشجویان برتر آموزشی
جناب آقای محمد مشاک                    رشته فقه و حقوق اسلامی
سرکار خانم قلمبر                            رشته علوم قرآن و حدیث
سرکار خانم دردوش نژاد                     رشته علوم تربیتی

سرکار خانم مربوط                           رشته فقه و حقوق اسلامی

سرکار خانم داعی                            رشته کلام شیعه

سرکار خانم سیاحی                          رشته علوم قرآن و حدیث

سرکار خانم زباری                            رشته زبان وادبیات عرب

سرکار خانم حیدری                         رشته کلام شیعه

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی           رشته فقه و حقوق اسلامی

دانشجویان برتر پژوهشی

سرکار خانم عزیزنیا                 پایان نامه برتر – فعالیت در کتابخانه دانشگاه

سرکار خانم عچرش                پایان نامه برتر

دانشجویان برتر فرهنگی

جناب آقای محمد جواد داودی                مسئول بسیج دانشجویی

حجت الاسلام و المسلمین اکبر غیبی          

جناب آقای عبدالکریم بیت سیاح            دبیر انجمن کلام شیعه

سرکار خانم ممبینی                           مسئول واحد فرهنگی خواهران