امروز :
شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :

جلسه مشترک دانشگاه امیرالمومنین (ع) با کمیته فرهنگی شرکت توسعه نیشکر

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین (ع)، روز شنبه 9 آذر جلسه ای مابین دانشگاه امیرالمومنین (ع) و کمیته فرهنگی شرکت توسعه نیشکر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه در ابتدای جلسه دکتر سودانی ، قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع)  با عرض خوش آمدگویی  به  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی  و مهندس اسکندری به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه امیرالمومنین (ع)  پرداختند.

 قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع)  این دانشگاه را یک فرصت و ظرفیتی برای خدمت به دین اسلام و مذهب تشیع دانستند و می‌توان با همکاری های بیشتر و برنامه ریزی های دقیق تر از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

 

 

ایشان در ادامه گفتند: به دلیل اینکه دانشگاه امیرالمومنین (ع)  محیطی علمی و آکادمیک است  می توان با برگزاری های دوره های  پودمانی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی و ارائه مدرک معتبر، از این فضا به جهت خدمت به  جامعه بهره برد.

 در ادامه  مهندس اسکندری با تشکر و قدردانی از دکتر سودانی و معاونان ایشان به جهت  برگزاری این  جلسه گفتند: در حدود ۵ سال پیش کار گروهی در شرکت توسعه نیشکر جهت پاسخگویی و رفع شبهات دینی و مذهبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی تشکیل شد.

 در این کارگروه مقرر شده  بود با تشکیل سمینارهای تخصصی به شبهات دینی پرسنل شرکت پاسخ  داده شود که بحمدالله این جلسات با استقبال خوب پرسنل مواجه شد و تعدادی از پرسنل که متاسفانه تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه  تغییر عقیده داده بودند  بعد از حضور در جلسات و شنیدن سخنان حجت الاسلام و المسلمین  موسوی با ابراز پشیمانی از اعتقادات انحرافی خود رجعت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های تبلیغی در پنج سال گذشته خود در شرکت توسعه نیشکر پرداختند 

 ایشان وجود ابهامات و سوالات فراوان در ذهن تعدادیاز پرسنل شرکت نیشکر باعث شد پیشنهادی به مدیریت این شرکت  مبنی بر دعوت از کلیه پرسنل و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در سالن همایش های این شرکت را بدهیم  که خوشبختانه با استقبال مدیریت مجموعه مواجه شد و پرسنل  به صورت گروهی به این جلسه دعوت شدند و با انجام سخنرانی های ایجابی ، پرسنل سوالات، ابهامات و شبهات خود را مطرح کردند و سعی شد شبهات دینی و مذهبی از متن قرآن و یا منابع اهل سنت پاسخ داده شود

با گسترش کار تلاش شد با جذب نیروهای متخصص و متعهد از حوزه علمیه کار را گسترش دهیم که با انجام مصاحبه حدود ۱۴ نفر را به عنوان مربی جذب و پرورش دادیم.

وی  در آخر بیان کردند که دانشجویان دانشگاه امیرالمومنین (ع) پس از  اخذ مدرک دانشگاهی باید به صورت عملی به موضوع پاسخگویی به شبهات مذهبی ورود کنند  تا بتوانند معلومات خود را در این زمینه بالاتر ببرند.

 

 

در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد کمیته ای تخصیی با حضور اعضای جلسه تشکیل شود تا  راه های اجرایی کردن برنامه های مشترک مشخص شود.
/پایان