ششمین کنفرانس بین المللی دانشگاه امیر المومنین (ع) بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات

چاپ
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ششمین کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات در دانشگاه امیر المومنین (ع) اهواز  به صورت مجازی مورخ 17 و 18 مهرماه 1400 برگزار شد.

دوره ششم کنفرانس مذکور همانند دوره های گذشته با شرکت و ارائه مقالات علمی توسط پژوهشگران و دانشمندان از کشورهای مختلف مانند روسیه، ژاپن، عمان، الجزائر، تونس، عراق، اندونزی و پاکستان به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی صورت گرفت.

ششمین کنفرانس بین المللی بررسی مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات با هدف اصلی بررسی و ارائه آخرین تحولات و یافته ها موجود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه و زبان ها اعلام فراخوان نمود و طی این فراخوان، مقالات علمی متعددی از کشورهای مختلف دریافت گردید.

نکته قابل توجه در این دوره همانند دوره های پیش، ملموس بودن مقالات در بخش زبان شناسی دینی بود که به زبان های انگلیسی و عربی ارائه شد.

در بخش زبان شناسی دینی، آخرین تحولات مرتبط با زبان شناسی قرآنی، خطابه های ائمه اطهار و عالمان دینی مورد بررسی و بحث و ارائه گردید. مهمتر اینکه بخش خروجی علمی زبان شناسی دینی در این دوره می تواند به عنوان مبنای علمی برای مطالعات بعدی پژوهشگران و دانشمندان این حوزه قرار گیرد.

تمامی مقالات دریافت شده بعد از داوری توسط کمیته علمی بین المللی طی سه مرحله چکیده، اصل مقاله، فایل پاورپوینت و ویدیو جهت ارائه انتخاب شد.

مقالات ارائه شده پس از داوری مجدد و اعمال پیشنهادات داوران توسط نویسندگان تحت عنوان مجموعه مقالات کنفرانس و به عنوان خروجی علمی کنفرانس مذکور در داخل و خارج از کشور همانند دوره های پیشین از طریق کانال های مختلف منتشر خواهد شد.

خروجی علمی این دوره به عنوان منبع علمی جهت استفاده در مطالعات بعدی پژوهشگران و دانشمندان  و نیز استناددهی و ارجاع و مطابقت مطالعات مشابه صورت می گیرد.

در حقیقت، این رخداد علمی توانسته است  به عنوان  یک فرصت مناسب برای پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان باشد تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه و زبان ها را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام نمایند و به طور یقین تبادل نظر و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش ها و تحقیقات در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه و زبان ها ایجاد نماید.

 

طی بررسی انجام شده از طریق مصاحبه و اظهار نامه شرکت کنندگان در فضای مجازی، رضایت مندی از خدمات و اجرای کنفرانس از ثبت نام تا ارائه مقالات، از مهمترین نکات قابل توجه دراین دوره همانند دوره های قبلی می باشد و این برای دانشگاه افتخار افتخار دیگری را در عرصه پژوهش رقم میزند.