امروز :
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :

نشست مشترک مسئولان دانشگاه امیرالمومنین (ع) و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین(ع)، روز سه شنبه مورخ9/7/98 جلسه ای فی مابین مسئولان دانشگاه و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور گسترش همکاری  و هم افزایی در حوزه فعالیت های مشترک، در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدا دکتر سودانی با تبریک انتصاب جناب حجت الاسلام و المسلمین نبی زاده به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی  خوزستان، معاونین و همراهان خود را معرفی نمود و گزارشی از انگیزه شکل گیری دانشگاه در ده سال گذشته که به همت وآینده نگری حضرت آیت الله موسوی جزایری صورت پذیرفت را ارائه دادند.

 

وی ضمن اشاره به رشته های موجود در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی، از روند آموزشی و پژوهشی و فارغ التحصیل شدن تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقاطع مختلف ، به اهمیت حضور فرهنگساز آنان به ویژه در عرصه پاسخگویی به شبهات و دفاع از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (س) پرداختند.

قائم مقام دانشگاه با تبیین رسالت فرهنگی و علمی دانشگاه ، همایش های برگزار شده در سنوات گذشته را یادآور شد و آثار و برکات استانی و کشوری آن را متذکر شدند.از جمله، همایش  بین المللی ولایت به مناسبت روز غدیر و نیز همایش بین المللی زبان شناسی که توانسته در معرفی انقلاب اسلامی و به ویژه خوزستان و اهواز و دفع شبهات از اذهان حاضران که از بیش از 20کشور جهان حضور داشته اند و نیز بیان شیوه حکومتداری به روش "مردم سالاری دینی" تحت  ولایت فقیه جامع الشرایط  ، توجه و رضایت مهمانان را به خود جلب نماید تا آنجا که برخی از آنان مدت حضور خود را افزایش دادند .

همچنین دکتر سودانی با بیان همکاری های سابق سازمان تبلیغات اسلامی با دانشگاه به ویژه در چاپ جلد اول کتاب امامت خاصه که تالیف تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری بوده و همچنین استفاده از سالن جلسات سازمان برای برنامه ها و نشست های علمی و سیاسی دانشگاه استمرار و گسترش این همکاری  و برگزاری همایش های مشترک ، استفاده از امکانات یکدیگر و نیز تبادل استاد و مشارکت در برنامه های راهبردی فرهنگی، با تعیین کارگروه مشترک برای توسعه و گسترش همکاری های فی مابین را پیشنهاد دادند.

 

پس از آن حجت الاسلام نبی زاده از حضور دکتر سودانی و همراهان وی و ارائه گزارش کامل از فعالیت های دانشگاه تشکرکردند و آمادگی خود و سازمان را برای اجرایی شدن برنامه های پیشنهادی اعلام نمودند.

 

همچنین وی با اشاره به حضور چندساله در جامعه المصطفی قم و ارتباط با کشورهای عربی، خوزستان را مستعدترین استان برای تاثیرگذاری فرهنگی در کشورهای عربی و جذب طلاب از آن کشورها دانست و خواستار تاسیس شعبه ای از دانشگاه المصطفی در اهواز شده و در این رابطه همکاری دانشگاه امیرالمومنین (علیه السلام) را بسیار مناسب  دیدند.

در پایان دکتر سودانی، حجت الاسلام حریزاوی را به عنوان نماینده دانشگاه در کارگروه موردنظر معرفی نمود

برچسبها: