امروز :
جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :

مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با حضور مسؤولان استانی و کشوری برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه استان، استاندار، فرماندهان نظامی و دیگر مسؤولان حضور داشتند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم، ابراز داشت: بقای آیت الله موسوی جزایری در استان ضروری است؛ از نزدیک عنایت‌های رهبر انقلاب به معظم له را شاهد هستم، آیت الله جزایری چندین بار استعفایش را تقدیم کرد و امروزه با پیشنهاد خودشان و تأیید رهبر انقلاب، در ریاست حوزه‌های علمیه باقی می‌مانند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نماینده جدید ولی فقیه در استان فردی خدوم، زحمت کش، پا به رکاب و شناخته شده است.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله موسوی‌جزایری اظهار داشت: حوزه علمیه خوزستان جهت تبادل علمی بیشتر با حوزه علمیه قم، ابتکار تاسیس مؤسس علمی پژوهشی را بدست گرفته تا با همکاری علما و فضلا شاهد ارتقای علمی و معنوی دانش آموختگان روحانی استان باشیم و از این رهگذر، تامین کننده نیازهای علمی کشورهای عربی همجوار و در کل جهان اسلام باشیم.

وی با دعوت از همگان برای یاری رسانی به حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان داشت: بنده مرید حجت الاسلام و المسلمین موسوی هستم، وی فردی انقلابی و مخلص و پیگیر است و کمک رسانی مردم و مسؤولان استانی را به وی خواهان هستم. در ادامه نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خدمت یک مسؤول در نظام اسلامی، کوشش و تلاش در حوزه مسؤولیتش است، افزود: بنا به تعبیر رهبر انقلاب مردم عائله مدیران هستند؛ از این رو معیشت، جان، مال، ناموس، ایمان و اعتقادات مردم باید غیرتمندانه از سوی مسؤولان محافظت شود.

امام جمعه اهواز نظم و اهمیت به وقت را برای خود بسیار مهم دانست و گفت: خادم، نوکر، مدیر و معین و یاور مسؤولان استانی هستم بود، اما زمانی که مسؤولی وعده انجام کاری را می‌دهد، بداند بنده مطالبه گر انجام آن وعده در موعد مقرر خواهم بود.

در پایان این آیین از زحمات چندین دهه آیت الله موسوی جزایری که پیش از این نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بود، تقدیر و تشکر شد و در حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب، وی به عنوان رئیس حوزه علمیه اهواز منصوب شد. همچنین، متن انتصاب حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به نمایندگی ولی فقیه در خوزستان و امامت جمعه اهواز از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، قرائت شد.

لازم به ذکر است، دکتر ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز به نمایندگی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه در این مراسم حضور داشت.

گفتنی است، آیت الله موسوی جزایری رئیس هیات امنای دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز می باشد.